zondag 2 december 2012

1 December

Het is 1 december het begin van de mooiste maand van het jaar
En het begon direct goed
Marijke van Atelier Hartendief had een leuk Sinterklaas gedichten wedstrijdje
En ik heb gewonnen, joepie
Ik win nooit wat, dus ik ben super blij

En bij thuiskomst gisteravond vond ik een doos met daarin ...........

Deze mooie oude schaarlamp
Hij komt uit de schuur van mijn vader, daar hing hij boven mijn vaders werktafel
Ik had ooit eens gezegd dat ik dit een mooie lamp vond en dat heeft hij onthouden
Toen wij op Ameland waren heeft hij mijn dochter gevraagd hem in ons huis te leggen
Ik heb hem goed schoon gemaakt en de stekker vervangen, die was niet meer veilig
en nou hangt hij in de kamer
Ik vind hem zo mooi

Er zit een heel oud schakelaartje aan
Die kon ik wel repareren
Vervangen is zonde



Hij kan zelfs boven de spiegel de "schaar" rekt ruim een meter en hij zwenkt van links naar rechts en van boven naar beneden


Ook de speld van mijn overgrootmoeder die ik als 12 jarige had gekregen en waarvan ik altijd gedacht had dat ik hem was verloren heb ik terug gekregen
Volgens mij vind mijn vader mij nu oud genoeg

En het zout potje die altijd op tafel kwam als we gekookte eieren aten
Jeugd sentiment
Ik heb er nu kerstboom confetti in maar met de kerstbrunch  komt hij op tafel



3 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Ooh dat is toch super thuiskomen zeg! en je vader heeft je verwend hoor.
Wat een prachtige speld ja dit zijn echt dingen om te koesteren,
Fijne dag
Yolanda

Guusje, zei

O wat geweldig dat je dit allemaal hebt gekregen. Ze zijn allemaal prachtig en gefeliciteerd. Leuk dat je gewonnen hebt

Francis Gortmaker zei

Die "gewone" spullen geven je een herinneringen-erfenis!
Groetjes, Francis