zondag 9 december 2012

Kerstmarkt en boeken

Eerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op het overlijden van Poesje het heeft ons goed gedaan

Gisteravond was hier rond het stationnetje van Boekelo een kerstmarkt in Dickens stijl

 

Allemaal kraampjes met leuke, lieve en lekkere spullen
Vrolijke mensen
Gezellig verlicht en overal stonden vuurkorven
Er liep een koor rond die kerstliederen zongen
En de Kerstman deelde koekjes uit
Het was gezellig druk
En de sneeuw maakte het plaatje compleet

Voor mij kan Kerst ook niet zonder Dickens
Bijna elk jaar koop ik ook wel een boekje van hem


Dit is mijn nieuwste
Uit 1946 met mooie illustraties op wat dikker papier gedrukt
Ik zou de illustraties er uit kunnen halen en inlijsten maar dat is zonde van het boekje

 En ook vond ik op Marktplaats een mooi boek waar ik al een tijdje naar op zoek was
Paperdolls
Dit boek komt uit 1934 en is nog helemaal compleet
Ik was van plan de poppen er uit te halen maar........ ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is
Daar moet ik maar eerst goed over nadenken

Vandaag ben ik vrij
En we hebben de openhaard aangestoken
Er gaat niets boven de warmte van het open vuur
en dan een beetje knutselen en de Kerstkaartjes afmaken
Kerst muziekje erbij en wat lekkers bij de koffie
Wij komen het weekend wel door

4 opmerkingen:

.Antje zei

Zelfs op de foto's ziet de kerstmarkt er gezellig uit. De boeken van Dickens zijn prachtig, he. Ik kan helemaal weg dromen bij die prachtige plaatjes.
Wat leuk ook, dat boek met poppen.
Doet me ook aan vroeger denken. Hadden we ook van die papieren popjes, met kleertjes erbij.
Wat een nostalgie. Heel mooi!
Groetjes, Antje

Guusje, zei

Leuk zo'n kerstmarkt, het ziet er erg gezellig uit en wat heb je een mooiboek gekocht ik zou de poppen er niet uithalen maar het boek heel laten.

Ineke zei

Wat leuk die Kerstmarkten, nietwaar?
En die poppen met kleertjes, die hebben wij vroeger ook ooit eens gehad.
Groetjes

Marjo B-W zei

Ziet er heel gezellig uit! Leuk dat je weer zulke oude boekjes gescoord hebt! Wat kan een mens van zulke dingen genieten...
Groetjes, Marjo B-W