dinsdag 1 januari 2013

Do and Don'ts

Zo aan het begin van het nieuwe jaar zit ik ook weer vol goede voornemens
Ik denk dat bijna iedereen dat heeft en dat voor bijna iedereen geld dat over een paar dagen de goede voornemens al weer vergeten zijn en dat de oude gewoontes weer de overhand hebben gekregen
Dit jaar wil ik het serieuzer aanpakken en maak ik een "DO and Don`ts"  lijstje
Misschien dat dat werkt
Maandproject 2013

Het gaat bij mij niet om grote voornemens zoals stoppen met roken of drinken want dat doe ik al lang niet meer
En ook veel afvallen is niet nodig en met mijn 54 jaar vind ik mijzelf sportief genoeg, ik wandel en fiets graag
Nee........Het gaat meer om Niet steeds meer beginnen en net de laatste afwerking van projecten
Ik ben erg nieuwsschierig en wil alles uitproberen
Meestal kan ik goed inschatten of een nieuwe techniek iets voor mij is of dat ene leuke patroontje die ook gemaakt moet worden of dat leuke borduur werkje of of of
Mijn voorraad lapjes, draadjes, patroontjes, boeken en materialen is ondertussen zo groot dat zelfs twee huizen te klein worden

Daar wil ik dus wat aan doen
Ik heb me voorgenomen om niets nieuws te kopen
Nieuwe patronen worden mini quiltjes
En nieuwe technieken sla ik dit jaar over

Dit heb ik voor deze maand meegenomen en ik heb er gistermiddag nog wat rode en groene ruitjes bijbesteld (toen was het nog 2012)Dit moet het worden maar dan met mijn stof


To Do  

  • Als ik iets nieuws begin gebruik ik mijn voorraad 
  • Ik maak elke maand minimaal 1 Ufo af
  • Ik koop geen nieuwe quilttijdschriften, alleen de Simpley Vintage en  Les Secrets de Marie e-magazine, op de Primitive Quilts and Projects heb ik een abonnement
  • Ook mijn hexapuf deken maak ik af
  • De andere breiwerkjes maak ik af
  • Mijn werkkamers herorganiseren
  • Vooral genieten van mijn hobby's


Not To Do

  • Geen stof, wol of ander materiaal kopen, ik kan zelf wel een winkel beginnen
  • Niet iets nieuws beginnen voor ik iets af heb gemaakt, En het nieuwe eerst afmaken
  • Voor ik naar Ameland ga goed nadenken wat ik wil gaan doen en dat ook doen, hoeft ook niet zoveel mee
  • Niet te veel tegelijk willen doen, een dag heeft 24 uur
  • Ook niet alles uitproberen, het is natuurlijk heel leuk en anders en nieuw
  • Geen grote projecten uitzoeken, klein maar fijn
  • Opruimen wat ik nooit gebruik, dan zie ik beter wat er is


Er zullen nog dingen(punten) bijkomen en afgaan maar dit is in grote lijnen mijn voornemen voor dit jaar
Maar het aller belangrijkste is toch wel
Genieten van alles wat op onze weg komt
Een jaar is zo snel voorbij
Dat realiseer ik mij steeds meer

Aan het eind van de zomer willen we ook wat verbouwen aan ons huis op Ameland en daar kijk ik erg naar uit
Maar ook voor ons huis in Boekelo hebben we plannen, niet zo ingrijpend maar waar ik veel zin in heb
2013
Vol uitdagingen en beloftes

6 opmerkingen:

.Antje zei

Ik vind het knap hoor, die goede voornemens van jou. Ik heb ook wel zoiets in gedachten, heb het alleen niet opgeschreven.
Ik vind ook veel te veel dingen mooi en loop ook nog al eens in de val. Maar af en toe een klein projectje tussen door moet kunnen, vind ik. Veel plezier met alles waar je mee bezig bent.
Groetjes, Antje

Terray zei

Ohhhh zo herkenbaar.....veel succes, aan het einde van het jaar hoor ik graag hoe goed het gelukt is ;-)

Groetjes
Tertia

Anneke zei

veel succes dit jaar en verder wens ik je al het goede voor gezondheid en creativiteit.
groetjes van an

Anoniem zei

Succes mam!!!

Guusje, zei

Wat een geweldig goede voornemens, het gaat je lukken ik weet het zeker, spannend hoor de verbouwingen en de quilt die me gaat maken die vind ik erg mooi.

Marjo B-W zei

Wat een lijstjes met "do" en "don't"-s. Ik wens je er veel succes mee! Nog de beste wensen!
Groetjes, Marjo B-W