zaterdag 19 januari 2013

Verwende Toerist

Gistermiddag ben ik met de boot van half 1 naar het vaste land gegaan
Mijn dochter is voor het weekend overgekomen en dat begon met een middag winkelen in Dokkum
Het was opvallend hoe weinig sneeuw ligt in het noorden
Het was een leuke middag en we hadden geen last van de kou
Ondertussen was de wind wel toegenomen en toen we weer op het eiland waren was de gevoelstemperatuur al behoorlijk gezakt

Vandaag hebben we een vol programma
Eerst een lange wandeling met de hond en de kwaliteit van het ijs testen
Dan naar Nes voor een heerlijke lunch
Vooraf tomatensoep en mosterdsoep
En daarna voor mijn dochter een uitsmijter "de Verwende Toerist"
Wij hielden het maar bij een broodje Kroket

En toen moesten de ijzers onder
Er stond een straffe oostenwind maar dat mocht de pret niet drukken
Net buiten Ballum is de ijsbaan dus ik heb man en dochter afgezet en ben zelf gaan winkelen
Maar toen ik ze weer kwam ophalen kon ik nog een paar foto's maken
Het was niet druk dus ze hadden alle ruimte
Maar wat was het KOUD

Toen we thuis kwamen heb ik snel een lekkere appelcake gebakken en na het douchen konden we met koffie en thee weer heerlijk warm worden


Nu ga ik weer verder met mijn breiwerk

En straks verbazen  we ons weer bij een aflevering van de ontmaskering van de Vastgoed fraude
Wat een rare wereld dat grote geld

Morgen gaat mijn dochter weer naar huis
En wij volgende week


7 opmerkingen:

DEKAKADO zei

Super gezellig, zo met je dochter er bij. Dat is extra genieten. En inderdaad het is KOUD. Dus kacheltje aan. Groetjes, Marleen.

Kom Achterom zei

ooh lijkt me heerlijk nu lekker op Ameland! Gezellig! wat een kanjers zeg schaatsen met dit koude weer! knap hoor!
Echt genieten samen met je dochter
fijne zondag
Yolanda

Guusje, zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad n erg gezellig zo te lezen.

ivoorwit.blogspot.com zei

Gezellig. Heerlijk zo even een dochter te gast.
Bereid je voor: Ook in Twente is het KOUD.
Groetjes, Thea R.

Anoniem zei

Mam, wij hadden een druk programma ja!! Wij trotseren wind en kou om te wandelen en schaatsen!! Hahaha.
Bedankt!! Tot volgende week!! ♥♥♥

Katrientje vanalles zei

gezelligheid allom

Hennie zei

Dat klinkt gezellig Gea, geniet nog even van jullie verblijf op Ameland ! ! !

Groetjes Hennie.