woensdag 20 november 2013

Kleien

Na een middag quilten bij de quiltkring
Ik ben begonnen met het doorstikken van de jellyrol quilt
En dat gaat iets minder snel dan het maken van de top
Maar voor we weer naar huis gaan wil ik hem wel af hebben






Had ik gisteravond wel zin in iets heel anders
Ik wilde gaan kleien
Maar wat moet je doen als je geen klei in huis hebt
Je kijkt ik de keuken kast
Meng 3 delen bloem met 1 deel zout en 1 deel water
Voeg een lepel afwasmiddel toe en kneden maar
Als alles goed vermengd is heb je een mooie bal "klei"

En dan
Eerst maar een paar speculaasjes bakken
Leuk op een klein schaaltje
Misschien ga ik ze een kleurtje geven
Maar het kan zijn dat ze wit blijven

Daarna labels gemaakt voor aan kerstkadotjes

 
En toen huisjes en boompjes

Ze waren bedoeld om op te hangen maar dat doe ik maar niet
Ik maak ze op een ruwe plank
Of in een lijstje van stijgerhout
Of ik bak nog een straatje en doe allebei
Ik heb nog wat klei over

Maar nu eerst nog wat naaien
De winter komt en we kunnen wel een quilt op het bed gebruiken









3 opmerkingen:

DEKAKADO zei

Dat ziet er heel erg leuk, mooi en gezellig uit. Groetjes, Marleen.

Guusje, zei

Wat een erg leuke baksels. En je quilt erg mooi.

.Antje zei

Wat een mooie dingen heb je "gebakken".
Sta altijd weer versteld van je creativiteit.
Mooi hoor.
Groetjes, Antje