zondag 9 februari 2014

Sokken, sokken en nog eens sokken

Toen ik op you tube dit filmpje http://youtu.be/2IxeBbooeRU zag wilde ik dat natuurlijk ook proberen
Dus heb ik 2 bollen Noorse sokkenwol gekocht en ben begonnen
Het eerste paar is af

Maar ik ben niet helemaal tevreden over de tenen 
Daarom nog maar een paar opgezet en de tenen wat langer en smaller gemaakt
Zeven verkorte toeren inplaats van vijf

Op de foto lijkt het wat vreemd maar dat komt door de boordsteek waar ik de bovenvoet mee brei, tenen sluiten nu mooi aan rond de voet
En van mijn man mag ik nog wel vaker patronen en technieken uitproberen  

Alleen mijn huiswerk van deze week blijft wel liggen
Ik ben met de grijze deken wel een stukje verder maar de gekleurde dekens liggen nog te wachten

Niet alle steken komen duidelijk uit bij deze kleur maar dat vind ik niet erg
Ik ben tevreden zo als het nu is
Ook mijn borduurwerk blijft even liggen maar dat komt allemaal wel weer goed
Als ik volgende week op de handwerkbeurs maar niet te vaak in verleiding wordt gebracht 

Maar als ik naar buiten kijk kan ik nu maar een ding doen
Lekker bij de kachel en verder breien

Fijne zondag

Geen opmerkingen: