zondag 27 maart 2016

Vrolijk Pasen

Het is Pasen, wel vroeg dit jaar dus de temperatuur is nog wat laag.
Ik vraag mij af of, net als vroeger, de meisjes nu weer witte kniekousjes aan krijgen.
Bij ons thuis was dat een traditie met de Pasen kregen we nieuwe "zondagse" kleren en daarbij hoorde steenvast witte kniekousen, ongeacht de temperatuur buiten!
En waar is de grote schoonmaak nog gedaan vorige week?
En de kachel vegen en afgesloten.
Allemaal gewoontes van vervlogen tijden!

Wij doen het rustig aan dit weekend, lekker met z'n tweetjes wandelen met de hond en gistermiddag hebben we heerlijk door de duinen gefietst.
In het zonnetje en uit de wind was het goed te doen.
Morgen gaan we gezellig uit eten in een van de leuke restaurantjes hier in het dorp. 
Het is erg druk op het eiland, overal is het goed bezet, maar in de duinen, op het strand en het bos merk je daar niets van.
Alleen in de dorpen is het druk en in de winkels is de rij voor de kassa veel langer dan we hier gewend zijn!
Het is jammer dat het mooie weer van gisteren niet doorzet, ach het is nog steeds maart.

Voor bij de koffie heb ik een koolhydraadarm appeltaartje gebakken, ik eet, sinds we weten dat ik suiker heb koolhydraadarm en dat bevalt goed, alleen een lekker gebakje op feestdagen miste ik wel.
Dus ben ik gaan zoeken naar een alternatief.
Voor we naar Ameland vertrokken waren we nog een dagje in Duitsland om te winkelen en daar kwam ik een spuitbus suikervrije slagroom tegen en dan moet je natuurlijk ook taart hebben.
In Duitsland is de amandelmeel ook veel goedkoper dan hier maar dat was ik vergeten.

Gelukkig had de jumbo ook amandelmeel en gemalen kokos en kon ik gaan bakken!
Hij smaakt heerlijk!





Sinds het geslacht van de baby bekend is ben ik volop aan het breien en haken.

Ooit had ik ergens twee bolletjes angorawol gekocht, geen konijn maar angorageit dus net als een schaap gewoon geschoren, het zat in een zakje met de prijs er op €0,50 samen.
Geen geld voor de wol, het breid heerlijk, is supper licht en lekker warm voor een pas geboren baby!
De sokjes zijn iets groter maar het mutsje kan al snel gebruikt worden.
Het bloemetje is gehaakt met het allerlaatste restje wol, als je goed kijkt had ik niet genoeg maar het kan zo wel.

Ik ben nu bezig met een vestje, ook in het roze natuurlijk en daar komen nog slofjes en een haarbandje bij.
Het gaat zo lekker snel dat kleine spul, volgende week kan ik dat wel laten zien.
Ook is de katoen voor het traditionele dekentje al gekocht.
De laatste jaren haak ik voor alle baby's een dekentje en dat wilde mijn dochter natuurlijk ook!
Ze vraagt zich alleen af hoe ik al die leuke dekentjes voor haar dochter kan overtreffen, haar baby moet natuurlijk het aller mooiste dekentje krijgen!
Ik doe mijn best, de kleurtjes zijn al goedgekeurt en het patroon uitgezocht.

Er is nu voor onze kleine en grote gasten een spoorboekje voor het wandelpad waarvan ik vrijdag wat foto's liet zien.
Een leuk gidsje om mee te nemen en te gebruiken om de natuur wat beter te leren kennen.
We hopen dat er veel gebruik van word gemaakt!

Aan het schilderen ben ik deze week niet veel toegekomen, alleen een oud melkglas.
Als je meer bloemen dan vazen hebt moet je wat!

Ik heb nog wel wat schilderwerk op de planning maar daar is tijd genoeg voor!
Fijne Paasdagen!


5 opmerkingen:

Marijke zei

Mijn herinnering aan pasen met over de knie kousen... was onvoorzichtig met het afgieten van de paaseitjes kreeg heet water op mijn wreef een blaar zo groot als mijn hand... en het ergste was... kon mijn nieuwe kousen niet aan...
Leuk het anders bakken en geweldig al het kleine roze gebreide fijn dat je dochter dat leuk vind!
Mijn moeder en ik het een en ander gebreid jammer genoeg hebben wij het niet aan gezien onze schoondochter is meer voor stoer spijkerbroek en sweatshirt...
fijne paasdagen,
groetjes van Marijke

Marjon zei


Wat was ik blij Gea, als de kniekousen weer aan mochten want ik haatte de vieze, kriebelende maillot...waar het kruis steeds van naar onder zakte...dus heerlijk de kniekousen....heb ik nooit meer aan gedacht...hihi....Je appeltaart ziet er heerlijk uit en je mag best het recept delen...lijkt me super....Je mutsje is zo lief.....enig....fijne Paasdaeng nog en lieve groet van Marjon

Josephine zei

Wat was het gisteren heerlijk weer hé Gea, wij zaten
op een terrasje in Sneek wat te eten en het was
werkelijk genieten geblazen met de zon hoog aan de hemel.

Je koolhydraatarme appeltaartje ziet er zeer aantrekkelijk
uit zeg, jammie!!!

Zo lief dat roze angora setje dat je hebt gebreid, het ziet
er heel zacht uit, wat zal dat leuk staan bij een pasgeborene.

Je rozenvaasje heeft ook al zo'n fraaie metamorfose ondergaan,
ziet er erg mooi uit. Giller hoor van melkglas tot rozenvaasje.

Geniet nog van fijne dagen verder.............

Lieve groet,
Josephine

Elizabeth zei

O ja, met Pasen deden we vaak onze nieuwe kleren voor het eerst aan. Als het koud was, ging er een vestje over heen ...
Zondags inderdaad witte kniekousen en in de zomer witte sokjes ...
Je handen liggen niet stil, Gea. Oh, wat ben je heerlijk bezig!

groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

Met je knie-kousen breng je me terug in de tijd...Hier ook met Pasen op z'n mooist en vooral nieuw! Kniekousen hoorde daarbij, lekker je knieën bloot na die vervelende maillot (net als Marion schrijft!). En nieuwe sandalen! Een vestje als het wat kouder was en frisse heldere kleuren aan. Ook werden er linten in mijn haar gestrikt, natuurlijk met Pasen gele! Haha, ja, we werden echt toegetakeld! Toch heel anders dan nu: mijn dochter liep het liefst de hele eerste paasdag in haar 'camping-smoking' rond..."relaxed, mam"...Tja, dat wel...maar...zucht...;-)
Fijne week!
Liefs, Peetje