zondag 24 april 2016

Het is weer voorbij.....

Het is nog nooit gebeurd dat ik zolang van huis was,al vijf weken en twee dagen!
Voor het eerst, zolang ik het mij kan herinneren geen heimwee!!
Maar nu wil ik wel naar huis.....
Morgen gaan we.

Ook het mooie weer is weer voorbij.........even, de lange termijnverwachting is, dat het weer opknapt.
Ik hoop dat de voorspelling uitkomt want ik wil volgende week mijn verjaardag in de tuin vieren, net als bijna ieder jaar.Terras Boekelo
We hebben al gehoord dat er veel werk in de tuin ligt te wachten en ook zijn er al weer workshops geplant!
En als ik weer thuis ben........wil ik weer terug naar het eiland!
Ach....in juni komen we weer terug!

De afgelopen week ben ik weer behoorlijk actief geweest, veel gefietst en gewandeld.
Ameland
Deze torenvalk bleef onverstoorbaar zitten en ik kon erg dichtbij komen om hem/haar goed te bekijken!
Er is altijd wel wat te zien als we naar buiten gaan, moeder eend met negen kleintjes en waar je ook kijkt overal spelen de jonge konijntjes en zijn de vogels druk bezig met hun nest!

Elke dag word het groener en de krentebomen staan vol in bloei.
Voor na de fietstocht heb ik nog een heerlijke kwarktaart gemaakt voor bij de koffie, want daar zijn wij dan wel aan toe als we dan weer thuis komen.
We hebben deze week ook nog een bezoekje gebracht aan de molen, de Verwachting in Hollum.
Als je een keer op Ameland bent, is het echt een aanrader, je kunt de molen bezichtigen en er is een leuk winkeltje bij, waar je allerlei meel soorten en andere streekproducten kunt kopen, voor mijn dochter en schoonzoon heb ik een pak pannenkoekmeel gekocht en voor mijn man een pak broodmeel.
Brood Bakken
Het eerste broodje heb ik gisteravond gebakken en de rest gaat mee naar huis, dan heeft hij daar ook nog een beetje Ameland!

Verder heb ik een Twens Weerbericht gemaakt.
Met wat verdunde Krijtverf heb ik een Greenwash gemaakt, en met Dark Grey gesjabloneerd en gestempeld.
Omdat het buiten hangt is het verder niet afgewerkt, de krijtverf is na een paar dagen uitharden kleur echt en watervast.
Krijtverf van Made@Home
En de kinderpicknicktafel een kleurtje gegeven en van mijn gedateerde eierkastje een mini pronkkastje gemaakt!
De binnenkant is Mustard geworden en de buitenkant Ice Blue allebei van Made@Home.
Krijtverf, Made@Home.
De gaten voor de eieren heb ik dichtgeplakt en mee geschilderd, er komen toch alleen kleine dingen in te staan.
Ik vind het mooi geworden.

Daarnaast ben ik toch maar vast met het derde dekentje begonnen, ik was bang dat ik toch niet genoeg katoen had gekocht, er gaat toch altijd meer in dan je denkt.
Het is maar goed dat ik begonnen ben want er moest echt nog bij gekocht worden.
Ik denk dat ik nu genoeg heb!
Het is een leuk patroontje, ik vond het op de site van Bij Claire.
Ik ga nu maar vast mijn spullen bij elkaar zoeken.
Volgende week krijgen we de eerste huurders van dit jaar.
In de wintermaanden is het altijd makkelijk als we weggaan.
Gewoon opruimen en inpakken en klaar, maar als we huurders krijgen moet alles weer opgeruimd en opgeborgen wat voor eigen gebruik is.




4 opmerkingen:

Mirjam zei

Zo te lezen hebben jullie het wel heerlijk gehad, en voor je het weet is het juni en zit je weer op de boot naar je geliefde eiland
En een poosje thuis zijn is natuurlijk ook weer leuk.
Zo blijven beiden even leuk. Thuis en het eiland.
Ik wens je een heel fijne zondag,
liefs,
Mirjam

Josephine zei

Het lijkt me zeker een dubbel gevoel als je twee
heerlijke plekken voor wonen hebt maar Juni is het
zo weer gea en kunnen jullie weer afreizen naar
het mooie Ameland.

Het eierkastje is werkelijk een pronkstukje geworden,
prachtig van kleur en leuk al die lieve snuisterijen
die nu een speciaal plekje krijgen.

Geniet weer van jullie huis en de tuin en alles daar omheen.
Je nieuwe dekentje wordt ook een mooi exemplaar.

Geniet van een fijne nieuwe week.....

Lieve groetjes,
Josephine

Marijke zei

Heerlijk als je zo'n plekje hebt waar je naar toe kunt gaan en... leuk jij ook aan de haak!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Thuis bij Tjits zei

Jij hebt je wel vermaakt op het eiland, heerlijk!! Nu even thuis de boel doen en hopelijk straks ook weer lekker genieten van het mooie weer en de tuin en dan is het zo weer juni:)

Lieve groet, Tjits