zondag 17 april 2016

Wat een fijne week!

Wat was het weer mooi deze week, we hebben veel gefietst en op het terras koffie gedronken
Maar eerst ben ik naar de dokter gegaan voor een kuurtje tegen het hoesten, tranende ogen en snotteren dat gaat nog maar dat hoesten daar ga je je ziek van voelen.
De dokter hoorde wel weer wat vervelende geluidjes in mijn longen maar dat zal ook wel door het hoesten en de hooikoorts komen, de tabletjes hebben hun best weer gedaan en ik ben al weer opgeknapt, dus kom maar op met de zon en hogere temperaturen, ik ben er klaar voor!
Alba Rose
We zijn aan het snoeien geweest en mijn man ontdekte wat plekjes op het windscherm, dus daar is hij ook maar snel mee bezig gegaan.
Het zand onder mijn aanrecht buiten is gebruikt om de konijnenschade onder ons andere terras te verhelpen dus dat is nu ook weer netjes.

Verder ben ik ook weer aan het schilderen gegaan.
Eerst een oud eiken kastje die al bijna10 jaar wacht op een make over.
Krijtverf, Made@Home
Het kastje kreeg aan de binnenkant de kleur Beach en buiten de mooie Ibizakleur Love Green allebei van Made@Home.
  
Daarna moest ook mijn wandlampje er aan geloven.
Die was wit en het kapje was niet echt goed geverfd.
Daar kwam de kleur Dark Grey op.
Made@Home

Daarna keek ik nog eens goed om mij heen.
En zag ik dat ook mijn voorraad potten wel een opknapbeurt konden gebruiken.
Ze waren wit glas en er was met een stift ooit eens opgeschreven wat er in zit, maar dat was niet meer te lezen.
Krijtverf op glas
Ik heb ze heel goed schoongemaakt en ontvet en met drie hele dunne laagjes krijtverf bewerkt, in de mooie kleur Mossoon.
Met witte krijtverf de letters er op gesjabloneerd, dan weten we wat er inzit hè.
De Krijtverf van Made@Home is op bijna elke ondergrond te gebruiken, ideaal!
Na 24 uur drogen een eerste waxlaag en weer een dag later nog een laagje dit heb ik later goed opgepoetst en nu zijn ze weer in gebruik!

Tussendoor nog even de draadjes afgewerkt en knoopjes aangezet.
De pop heeft de kleertjes aan, ze krijgt nog sokjes maar dat moet nog even wachten.
Ook een mutsje mag er nog wel bij denk ik, zo'n kaal hoofd is wel wat koud!
Maar eerst ga ik verder met de dekentjes voor de baby, dat moet voor augustus klaar zijn en als ik steeds aan wat anders begin...

Het leven op het eiland is heel relaxed en prettig maar ik kan niet wennen aan de suppermarkten hier.
Elk dorp heeft een suppermarkt en Nes heeft er twee.
Als ik bij de supermarkt in Hollum ben en het brood is op moet ik, of naar de bakker, of naar Nes rijden of maar zelf aan het bakken.
Zaterdag heb ik maar weer zelf gebakken, het brood was weer op, er was niet veel keuze meer in het vlees en ook het groentevak had veel lege plekken!
Brood bakken
Een meergranenbroodje met roomboter, mijn man is helemaal gelukkig!

We genieten volop van het voorjaar, hier loopt het appelboomje weer uit, en ook het zwartebessenstruikje zit weer vol knoppen.
  
Daar aan kun je goed zien dat de winter voorbij is!
De vogels zijn s'morgens al vroeg bezig in de tuin en overal zien we weer jonge konijntjes!

Fijne zondag

8 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

Wat ben je lekker met van alles bezig Gea en gelukkig ben je weer opgeknapt. De zon doet zoveel goeds!!

Fijne zondag,
lieve groetjes, Tjits

Anoniem zei

Heerlijk zo'n huisje op een eiland!
Lekker druk/gezellig bezig geweest.
Fin dat je ook nog even echt van de zon hebt kunnen genieten.

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Jeetje Gea, jij hebt echt een heerlijk drukke week gehad. Wat is dat schilderwerk leuk geworden. En lekker zelf brood gebakken. DAt moet ik ook binnenkort weer eens doen. Al was het maar voor de heerlijke geur van pas gebakken brood. Dat vind ik echt helemaal het einde.
Ik wens je weer een heel fijne nieuwe week toe.
Fijne zondag,
liefs,
Mirjam

Marijke zei

Goed bezig geweest met mooi resultaat!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Corrie zei

Wat heerlijk om zo actief bezig te zijn. Wat een heerlijk plekje om te werken.

Josephine zei

Heerlijk hé Gea, de lente, je krijgt er gewoon vleugels
van. Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest, erg leuk
de kleuren van het kastje en ook het lampje en de potten
metamorfose is zeer geslaagd.

Zo lief ook de poppen kleertjes, en jammie.........
het zelfgebakken brood ziet er zeer verleidelijk uit.

Het was zeker een heerlijk en vooral ook vruchtbare week
voor jullie, fijn om te lezen.

Lieve groetjes,
Josephine

Anoniem zei

Zo heeft een eiland natuurlijk ook wel zijn minpunten. Kun je dat brood dan niet bestellen zodat ze het voor je weg leggen? Maar zelf brood bakken is ook wel heel leuk, alleen al voor de geur die dan uit je keuken komt, hmmmm. En voor de groente misschien een eigen moestuintje? Maar dat zal wat moeilijker zijn natuurlijk omdat je niet steeds daar bent. Een goed gevulde diepvries dan? Ach, wij hebben op het vaste land ook onze minpunten, tenminste hier in het zuiden...hier is geen strand, geen duinen, geen eilandgevoel...;-))
Liefs, Peetje

Elizabeth zei

Tjonge, het klinkt als een heerlijk leven...!
Om jaloers op te worden :)
En tussendoor ben je zo creatief bezig, wat een geweldige look hebben je voorraadpotten gekregen!

Groetjes, Elizabeth