zondag 15 mei 2016

Pinksteren 2016!

Wat hebben we een fijne week gehad, heerlijk buiten leven en genieten.
S'avonds lekker lang nog op het terras, genieten van de rust bij kaarslicht. 
En wat is het nu weer anders, de winterjas mag haast weer aan!
Zo jammer...






Zondag was het moederdag en ik ben wel weer heerlijk verwend met een mooi stuk hout om zelf wat van te maken, een snijplank of zo.
Een mooi buiten vloerkleed, een lief kaartje en bloemen.
Toen de kinderen weer weg waren zijn we samen gaan fietsen, mijn man voor het eerst op zijn nieuwe fiets die hij eind januari kreeg.
De stevige wind viel wel tegen maar hij is zo blij met zijn fiets dat hij van dat ongemak geen last had.



Maandag ben ik bezig geweest met het fabriceren van insectenvallen, ik heb drie verschillende brouwsels achter thuis, en over een paar weken weet ik wat het beste werkt.
Wespenval
En.....ik had op FB op een bericht van http://altijdietsmoois.nl gereageerd, voor vrijkaarten voor de Summer Fair in Ommen, joepie ik heb twee kaarten gewonnen.....
Ik ben er zo blij mee, we gaan bijna elk jaar, het is echt een hele mooie Fair.
Als je in de buurt bent, het is een bezoekje waard.

Dinsdag heb ik het eerste baby dekentje afgehaakt en woensdag, toen ik terug naar huis reed nadat ik mijn kleindochter nog een keer gezien en gehoord had (wat zijn die echo's duidelijk) ben ik langs de stoffenwinkel gereden voor een stukje roze katoen om een bijpassend lakensetje te maken.
Babydeken haken
Het wiegje kan opgemaakt worden!
Nu verder haken voor het ledikantje, en de maxicosi.

Donderdag moest Ik op controle komen voor de suiker.......mijn suikerspiegel is zo goed dat ik de tabletten mag laten staan.
Wel doorgaan met koolhydraatarm eten maar daar heb ik geen probleem mee.
Het was de jaarscontrole dus er werd nog meer getest, mijn cholesterol is goed verbeterd en de bloeddruk perfect, alleen nu heb ik weer een tekort aan vitamine D en Magnesium, het blijft maar door gaan.

Als beloning voor goed gedrag mocht ik van mijzelf een keertje extra naar de kringloop, ha ha!
Ik vond een mooi hakblok voor maar €2,95 en een oud spiegeltje om iets moois mee te doen.
Na een schoonmaakbeurt heb ik hem op het aanrecht gezet naast mijn keukenmachine.
Met wat bakspullenen de snijplanken ernaast!

Ik ben s'avonds begonnen met mijn spiegel, er was wat voorbereidend werk nodig voor ik mijn idee uit kon werken.
Spiegel bewerkt   
En vrijdag was ik zover dat ik mijn idee uit kon werken.
Ik heb de spiegel op een paar plekken 'kaal' gemaakt en daarna een print verwerkt.
Toen was de lijst aan de beurt......
Bewerkt met Krijtverf Black en Glossy acryl Silver van Made@Home en Structuurpasta.
Een spiegel is erg moeilijk om te fotograferen maar ik denk dat je de bedoeling wel kunt zien!
Dit is ook mooi met een oude (trouw)foto en een tekst of de datum en namen.

Zaterdag stond Douwe Bob op het programma.
Mijn man houd hier niet van dus ik ben lekker naar boven gegaan om op mijn nieuwe tv ongestoord te kunnen kijken.
Wat was hij goed hè! Jammer dat de jury het niet met mij eens was maar 11e van de 26....is niet echt slecht. 
Het was een lange avond maar ik vind het toch elk jaar weer mooi.
Jammer dat het niet meer zo als vroeger gaat met de puntentelling dat vond ik altijd het hoogtepunt van de avond! 

Nu doen we de laarzen maar weer aan en een warme jas.
Het geeft niet de Fair is op het mooie landgoed Het Laer is een mooie locatie en van al dat moois wat daar te zien is worden we vanzelf warm!
En dankzij mijn vrijkaarten mag ik dus iets extra's kopen natuurlijk!
  
Fijne pinksterdagen allemaal. 

5 opmerkingen:

Marijke zei

Fijn dat het met je gezondheid goed gaat altijd het belangrijkste in een leven...
Leuk je foto's weer echt meegenieten!
Je vroeg hoe groot de mandala wordt.... meis heb geen idee... de patronen worden iedere week gegeven tot medio juli dus wordt nog veel groter... de ontwerpster kan ook niet zeggen hoe groot ze wordt omdat iedereen ander garen gebruikt er zijn erbij die met borduurgaren werken en hele grove wol... dus maten worden daarom allemaal anders... het blijft een verrassing en iedere week feest door een nieuw patroon!
Fijne dagen,
lieve groetjes van Marijke

Anoniem zei

Fijn dat het zo goed gaat met je suiker, dat koolhydraatarm eten werpt dus zijn vruchten af. Je kringloopvondst, zoals die plank is super!
Leuk om zo bezig te zijn voor je aanstaande kleinkind. Ze komt in een 'gespreid bedje'.
Tja, Douwe...Het was een hele zit, maar wel erg spannend. Alleen jammer dat nu een liedje heeft gewonnen dat bij het publiek niet de eerste keus was. Ben benieuwd of Rusland volgend jaar dan wel meedoet...hihi?
Fijne Pinksterdagen nog!
Liefs, Peetje

Corrie zei

Wat een gezellig blogje met van alles en nog wat te zien en te lezen.
Fijn dat het zo goed met je gaat. Geeft ook weer rust.

Josephine zei

Het was een bedrijvig weekje Gea, maar wel
een die veel voldoening gaf als ik het allemaal
zo lees. Lief het dekentje en de lakentjes voor
je kleinkindje, daar zal jullie dochter erg blij mee zijn.

En de spiegel metamorfose is ook weer erg leuk geworden.

Ja jammer hé van dit weer, ik heb letterlijk vandaag
mijn winterjas weer aangetrokken en dat was zeker
geen overbodige luxe.

Mooi ook en voor een prikkie dat geweldige hakblok, daar
wordt een mens toch gelukkig van, haha.

Fijne dagen verder,

Lieve groetjes,
Josephine

Anneke zei

Zo een druk weekje achter de rug. Gelukkig dat het goed gaat met je gezondheid. Niets is belangrijker. De kringloop daar moet ik toch ook maar weer eens naartoe. Dat hakblok enig het deed me meteen aan vroeger denken. Mijn moeder had er ook een op de aanrecht staat. Bij ons heb je niet zulke leuke dingen hoor. En wat is het dekentje enig geworden voor je aanstaande kleinkind.
Ik heb met plezier je blog gelezen ?
Liefs Anneke