zondag 24 juli 2016

Mijn blog in de krant?

Nee hoor jullie hebben niets gemist, alleen had ik gisterochtend een beetje het gevoel dat mijn blog in de krant stond!
Eerst een groot artikel (1,5 pagina's) over de berenklauw, en in de weekend bijlage een artikel over fruitwater!
Ik zei tegen mijn man, het lijkt wel of de journalisten mijn blog lezen.    
Heel grappig.

Eindelijk is het zomer in Nederland, maar waarom direct weer zo warm en benauwd?
Ik heb er behoorlijk veel last van, vooral de smog.
Van mij mag het wel weer over zijn, ik weet dat jullie genieten van de zon maar geef mij maar de herfst.

Maandag heb ik een proefrit gemaakt in een terreinauto, een Susuki Jimny.
Ik wil er al heel lang een en toen ik vorige week met mijn auto bij de garage kwam stond er een.
Wel wat ouder dan mijn auto maar met weinig kilometers en altijd dealer onderhouden en met garantie!
We hadden al wat gegoogeld en zeiden tegen elkaar we moeten het toch zelf ervaren, dus maandagmiddag was het zover.
Hij is heel anders dan mijn auto maar......... Donderdag kan ik hem ophalen!








Ik heb deze week nog een mooie lap gemaakt.
Kalklap met tekst
Het is een cadeau voor een vriendin!
Ik hoop dat ze er blij mee is.

Dinsdag middag zijn we een stuk gaan fietsen, het was wel warm maar met het windje erbij was het goed te doen.
Bij de watermolle
We zijn naar de Watermolen in Haaksbergen gegaan en hebben daar even heerlijk op het terras gezeten.
Normaal gaan we daar in augustus heen als er de antiek, brocante en verzamelfair is maar die gaat dit jaar niet door, jammer.
Maar zo, zonder brocante is het ook mooi!

En brocante vind je ook op kleine marktjes.
Zaterdag ging ik even boodschappen doen in Haaksbergen en kwam, voor mij onverwacht terrecht op een klein brocante marktje, een stuk of 15 kraampjes met leuke spullen.
Ik heb er nog wat tin gevonden.
Markt vondst tin verzameling
Met wat gipskruid, herfsthooi en een hortensia, heb ik weer een mooi setje.
Het lijkt er op dat de verkopers nog niet allemaal weten dat ik tin mooi vind.
Deze vaasjes kosten €1,00 per stuk, geen geld toch?
Ik ben er blij mee.

Ik ga mij vandaag op de tuinbank nestelen met de Liefde voor Brocante, met een groot glas fruitwater erbij vermaak ik mij wel.
Liefde voor brocante
Het is wat beter vol te houden nu, lekker in de schaduw en een beetje wind.
Wat ga jij doen? Heb je nog leuke plannen voor vandaag?
Fijne zondag.



5 opmerkingen:

Marijke zei

Ook ik met het tijdschrift in de tuin... heel veel plezier met je "nieuwe" auto!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Ger zei

Het is de tijd van het jaar denk ik maar zo....
elk jaar opnieuw kom je overal de artikelen weer tegen in kranten en bladen waar geschreven wordt over koele zomerse drankjes en de Berenklauw die in volle bloei staat etc.etc.
Eigenlijk niks nieuws onder de zon.....

Ken het rijgedrag Ă©n het verbruik van de Suzuki Jimny omdat wij in het verleden dit type auto nog al eens huurde om het bergachtige gebied in te trekken en te verkennen tijdens vakanties.
Lekker open kapje en de bepaald niet kinderachtige pk's

Veel veilige kilometers met je auto en geniet van je zondag!!!

Plannen genoeg hier waarvoor ik zo dadelijk de keuken in ga.
Met het warme weer van de afgelopen week was ik daar niet zo vaak te vinden achter de potten en pannen,hoogstens om een makkelijke haringsalade in elkaar te knutselen.We namen het er van en zijn bijna elke dag uit gaan eten in restaurants met airco.

Lieve groet,Ger







Josephine zei

Inderdaad een gekke gewaarwording deze twee artikelen,
en wie weet hebben ze wel jou blog bekeken.

Erg mooi de lap die je hebt gemaakt voor een vriendin,
daar zal ze zeker heel blij mee zijn.
En dan je aanwinst tinnen vaasje, wat een lachertje de prijs.
Ze zijn echt prachtig van vorm.

Leukkkkk de auto die je binnenkort krijgt, lekker
sportief, veel plezier ermee.

Lieve groetjes,
Josephine

Corrie zei

Dat is wel heel toevallig zeg.
Van mij hoeft die warmte ook niet. Liever een graad of 20.
Die auto kan lekker veel vervoeren.
Ik zou maar niet teveel vertellen over je tin, voor je het weet staat het ook in de krant en gooit iedereen de prijs omhoog.

Elizabeth zei

Wat een gave stoere auto, Gea! Oh, daar ga je vast heel veel plezier van hebben.
Je onderwerpen op je blog zijn gewoon up to date, moet je maar denken...
Het water met een smaakje kwam ik ook weer tegen in Landidee. Inmiddels heb ik al lekker een fles met limoen en munt leeg gedronken en staat er weer een nieuwe in de koelkast.
De dames vinden het geweldig, de mannen halen hun schouders op ...
Leuk dat je telkens weer iets van je gading vindt en vervelen komt niet in je woordenboek voor, volgens mij...

Groetjes, ELizabeth