dinsdag 26 juli 2016

Wist je......... Vandaag heb ik een vraag!

Elke dinsdag geef ik leuke weetjes en tips. 
Maar nu heb ik hulp nodig.
Al heel lang zoek ik een oplossing voor beschadigde lampenkappen!

Ik heb een paar lampenkappen die gedeukt zijn, er is in het verleden een ongelukje mee gebeurd, omgestoten of gevoetbald in huis, en dan krijg je zo'n lelijke knik in de kap.Lelijke knik in de lampenkap 
Dan draai je je kap zo dat het niet opvalt maar het mooie is eraf.
Nou zoek ik een manier om de deuk of knik er onzichtbaar uit te halen.
Ik zou ze zo graag weer mooi willen hebben.
Zodat ik ze weer kan gebruiken.
Weggooien is jammer!
Is je lampenkap beschadigd
Wie heeft de gouden tip voor mij?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is idd lelijk!

Misschien een laagje stof of kant er overheen doen. Ik heb ook wel kappen geverfd...misschien kun je dan een soort van decoratie maken op de lelijke plek.
Ik heb er wel eens zelfgemaakte bloemen van stof op gelijmd.

Ik zie het resultaat wel verschijnen!!!

Elizabeth zei

Ja, dat is absoluut jammer! Ik dacht dat er alleen bij ons in huis werd gevoetbald...:)
Het ligt een beetje aan het materiaal, maar ik weet dat ze bij vilten hoeden soms met stoom werken (waterkoker).
Opnieuw bekleden kan ook een optie zijn. Ik heb vorig jaar gewoon stof op de bestaande kap geplakt, met Pritt...
Of een hoes breien .. (ga ik van de winter doen) ..
Succes!

Groetjes, Elizabeth

Corrie zei

Ik kan je helaas geen raad geven.

Josephine zei

Dat is jammer Gea de deukjes, en ook moeilijk om
ze er uit te krijgen. Het materiaal aan de binnenkant
van lampenkappen is van wasachtig kunststof, je zou
kunnen proberen om met een föhn het iets te verwarmen
en het dan een beetje in model te duwen.

Het zal zeker iets helpen maar ik vrees dat als de lamp
brand je toch iets blijft zien.

Wat misschien wel een oplossing zou zijn is dat je aan
de binnenkant in een zelfde kleur op de plek waar de deuk
zit iets plakt, bijvoorbeeld een ster van papier geknipt,
of iets anders wat jij leuk vind. Het grappige is dan dat
wanneer de lamp brand dat je geen deuk ziet maar een ster
of iets anders en dat is een stuk minder irritant dan een
donkere vlek van de deuk.

Het is maar een ideetje en hoop dat je er wat aan hebt.
In ieder geval succes.....

Lieve groetjes,
Josephine