zondag 18 december 2016

Bijna kerst!

Het is nu bijna kerst, nog een week en dan is het alweer eerste kerstdag.
Het gaat zo snel.
Ik heb gelukkig mijn kerstboom staan, en genoeg kaarsen gemaakt om te genieten van de heerlijke kerstgeur.
We zijn bezig met ons jaarlijkse kerstdiner, het menu is bijna klaar (en dan moeten de boodschappen gedaan worden)
Er moeten nog wat cadeautjes gekocht worden en ook nog wat bezoekjes afgelegd.

Gelukkig gaat het weer beter met mijn broer, hij kreeg na de operatie longontsteking maar daar kreeg hij direct antibiotica voor en dat was snel onder controle.
In de loop van de week mag hij naar huis.
Mooi op tijd voor de kerst!

De afgelopen week was heel vol gepland, ik had drie maal een workshop, erg gezellig maar ook heel erg druk en toch nog veel werk met voorbereiden.
Vooral de workshop kerst wandborden gaf meer voorbereiding dan ik op had gerekend.
Wandborden maken voor de kerst
Maar de resultaten waren prachtig en de dames gingen trots en gelukkig naar huis.
En dat maakt alle werk toch ook weer goed.

Woensdag middag zijn we even naar de kerstmarkt in Nordhorn geweest.
Wandborden maken voor de kerst
Het was een beetje grauw maar droog en niet koud.
De markt is niet groot maar altijd wel heel gezellig aangekleed met houten kraampjes en mooie versiering.
Overal klinkt kerstmuziek en ruikt het naar kerst, gluhwein, en bockwurst!
Zonder een bezoek aan een kerstmarkt is het kerstgevoel toch anders.

Vrijdag was onze trouwdag, 17 jaar alweer.
En zoals elk jaar had mijn man weer een mooi boeket voor mij gekocht.
Wit met heerlijk geurende eucalyptus, s'avonds zorg ik altijd voor zijn lievelings eten en een heerlijk toetje en nog een gebakje bij de koffie maakt ons feestje weer compleet.

Er ligt nu een cadeautje onder de kerstboom, voor mij.....
Het was sober en eenvoudig ingepakt, ik heb er een folie omgedaan om er wat glans aan te geven.
En de andere cadeautjes die onder de boom komen ga ik ook zo inpakken.
Het geeft een mooie eenheid dan.
Houten ladder kerstboom
Er komt niet veel onder te liggen dit jaar, we gaan naar mijn dochter om daar kerst te vieren.
Dan is het voor Marley ook beter vol te houden.

Ik heb deze week nog geprobeerd om even tijd voor ontspanning te vinden maar verder dan dit....
Decoupage met servetten
.........Ben ik niet gekomen.
Ze moeten nog afgewerkt worden, dus misschien......

Vanmiddag gaan we naar mijn zwager hij is bijna jarig.
Ze wonen op een mooi plekje in Duitsland, midden in het bos op een bungalowpark.
In een prachtige Finse bungalow, vlak bij Emsburen.
Het is een mooie omgeving om te wandelen en dat gaan we ook even doen.

Fijne zondag! 

5 opmerkingen:

Marijke zei

Wat een druk programma mooi boeket en leuk een cadeautje onder de boom!
Fijne dagen,
groetjes van Marijke

Mirjam zei

Wat heerlijk dat het met je broer zo goed gaat, dat hij deze week nog naar huis mag en dan lekker thuis kerst kan vieren.
Alsnog gefeliciteerd met jullie trouwdag,
Fijne drukke aanloop naar jullie kerstfeest,
liefs,
Mirjam

Josephine zei

Geweldig te lezen Gea dat het zo goed gaat met je
broer en dat hij snel weer naar huis mag.

Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag, mooi
boeket heb je gekregen van je lief. Op naar de
volgend e 17 jaar.

Het was zeker weer en druk en vol weekje voor
je maar gevuld met fijne dingen allemaal.
Wat zullen jullie genoten hebben in Duitsland
en vast heerlijk gewandeld hebben, geniet maar heerlijk na.

Wens je een mooie nieuwe week toe,

Groetjes,
Josephine

Petra zei

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je broer, altijd spannend!
En gefeliciteerd met jullie trouwdag, dat met zijn lievelingskostje koken doe ik ook! :-) Ik hoop dat je genoten hebt in Duitsland en dat je heerlijk gewandeld hebt, maar dat zal vast wel geluk zijn!

Ik wens je een fijne kerst toe, en een heerlijke tijd samen!

Groet, Petra

lien zei

Fijn dat je broer voor kerst naar huis mag. Geniet van elkaar! Liefs Carolien