zondag 11 december 2016

Nieuw kastje.

Wat een week, druk, druk, druk.
We zijn weer thuis hoor.
De agenda al weer vol met afspraken en tussendoor ook nog even tijd maken voor broer, vader en de kleine meid en o ja voor ontspanning!

Met mijn broer gaat het naar omstandigheden redelijk goed, hij wordt morgen geopereerd, hij krijgt drie omleidingen en een ICD geinplanteerd een Implanteerbare Cardioverter-Defibrilator een aparaatje om zijn hartritmestoornis onder controle te houden.
Het gaat een zware ingreep worden maar volgens de arts heeft hij daarna goede kans op volledig herstel.
Als alles goedgaat mag hij net voor de kerst naar huis!

Bij Marley was het gelukkig allemaal fijn en gezellig, maandag was ons hulppietje vrolijk en alweer gegroeid.
Ik kon direct even oppassen om mijn dochter de kans te geven even snel haar boodschappen te doen.
Dinsdag moest ze een prikje en daarna kreeg ze wat verhoging dus was ze goed voorbereid.

Toen we zondag thuiskwamen is mijn verfvoorraad in de gang gezet maar we hadden geen geschikte plek om het op te ruimen.
Vorig winter had ik het allemaal in dozen boven neer gezet maar dat was erg lastig.
De verf moet vorstvrij opgeslagen worden en dat kan niet in het tuinhuis.
Maar ik moet het ook gebruiken en er dus makelijk bij kunnen.
Daar heb ik nu een oplossing voor.
Kastje bewerkt met Crackle en Decoupage met servetten
Ik heb voor €4,50 een eiken tv kastje gekocht bij de kringloop.
En deze met Dark Grey en Off Withe van Made@Home geverfd.
Op de deurtjes heb ik met Crackle Medium verouderingen aangebracht en met een Decoupage een Servet op de paneeltjes aangebracht.
Het kastje staat nu in de hal onder de trap, al mijn verkoopvoorraad kan ik er in kwijt, het is overzichtelijk en klanten kunnen nu rustig uitzoeken en gelijk meenemen.
Ik heb wieltjes onder de poten gemaakt om het kastje mobiel te houden.

Ik vond bij de kringloop ook nog meer.
Structurepaint is watervast. En hecht op alle ondergronden
Dit hoofd was erg beschadigd en met een prijskaartje van €0,50 wil ik wel proberen er nog wat van te maken.
Met de nieuwste kleur Structurepaint van Made@Home Dark Grey maak ik de gaten dicht op het hoofd.
De structure hecht op elke ondergrond en het is watervast dus perfect voor deze klus.
Ik heb ondertussen de gaatjes helemaal weggewerkt en nu ga ik bedenken of ik hem als los hoofd een betonlook geef of met Krijtverf het hoofd zo bewerken dat het op een van mijn paspoppen kan.
Het heeft allebei wel wat.

Tussendoor ben ik ook wandborden aan het maken voor de workshops.
Workshop Wandborden maken
En heb ik een leuke opdracht gemaakt.
Winterkrijtborden.
MDF platen beschilderd met krijtbordverf en de sneeuwman met een krijtstift aangebracht.
De krijtstift is niet afwasbaar op het krijtbord dus ideaal voor deze borden.
Als je gewoon met een krijtje tekend of schrijft op het bord kun je het weer uitwissen.
Ik heb er nog wat over dus als je interesse hebt stuur dan een mailtje.

Gister morgen kreeg ik een berichtje, mijn hertenkopje en nog wat andere spullen, hangen bij een winkel in Haaksbergen als voorbeeld voor de workshops.
En een klant was helemaal verliefd, ze wil hem graag kopen.
Zelf maken durft ze niet aan, dus....
Ik moet maar een nieuwe maken.
En gisteravond, tijdens het oppassen ben ik weer begonnen.

De serveten zitten er op en vanmiddag,als ik tijd heb ga ik verder.
Met het plankje ga ik iets leuks maken, dat laat ik nog wel zien.
En het jongetje wordt een kado voor de kerst.

Tot slot wil ik jullie mijn Amarillis laten zien.
Is ze niet prachtig?

Fijne zondag!


 

6 opmerkingen:

Josephine zei

Wat ben je toch altijd druk met alles, wel heel
leuk hoor en het past ook zeker bij jou dat is me
inmiddels wel duidelijk geworden.

Leuke foto Gea van jou en de kleine, ze groeit als kool hé
als ik het zo bekijk, geweldig. Leuk om nu ook een gezicht
te hebben bij jou naam. [Dat ben jij toch?]

Hoop van harte dat de operatie van je broer goed zal slagen,
zou toch geweldig zijn als hij er weer helemaal bovenop zou komen.

Leuke aankopen heb je weer gedaan bij de kringloop, het kastje
heel handig dat het genoeg ruimte heeft voor de materialen.
En opleuken kan je goed aan jou overlaten, komt altijd goed.

Mooi ook dat hoofd[je], beide optie's die je omschrijft kunnen
leuk zijn ben benieuwd wat het gaat worden.
En je amaryllis bloeit grandioos!!! Mooooooiiiiii

Fijne nieuwe week,
Groetjes,
Josephine

Unknown zei

Idd druk druk druk bij jou maar ik zie heel veel leuks je kastje de hertekop...mooi!

heel veel sterkte met je broer
Groetjes Michelle
xxx

Corrie zei

Ik snap dat je het druk had. Wat heb je ons weer veel laten zien.
Maar tijd voor ontspanning is ook belangrijk en dan op zo'n mooi meisje te passen, is toch heerlijk.

Home and Lifestyle zei

Als het goed is, is de operatie nu achter de rug. Ik hoop van harte dat alles goed is gegaan.

Lieve groet, Ingrid

Petra zei

Wat heerlijk om zo bezig te zijn met datgene wat je leuk vind om te doen! Je kastje is leuk geworden en een mooie oplossing. En je kleindochter....wat lijkt ze zo al weer groter!

Groet, Petra

Marijke zei

Heerlijk om te zien zo'n blozende baby!
En dat hertenkopje geweldig!!!
fijne dag,
groetjes van Marijke