dinsdag 27 december 2016

Wist je..........mug cake

De kerstdagen zijn weer achter de rug.
De meesten van ons hebben uitgebreid gegeten met het liefst meerdere gangen.
Wij ook....alleen de toetjes wilde niet helemaal lukken dit jaar!
Eerste kerstdag zijn wij bij mijn dochter geweest, mijn vader heeft voor het vlees gezorgd en de peren.
Ik voor de soep, de voorgerechten en de groente en mijn dochter zou ijs halen en de rest.
Het ijs was ze vergeten, dat gaf niet want we hadden genoeg verder.

Tweede kerstdag wilde wij kalkoenbouten met verschillende groentes, peertjes in rode wijn en gebakken aardappeltjes.
De kalkoen ging niet door, ik kon alleen een hele kalkoen kopen en dat is iets te veel voor twee personen, het werd dus ossenhaas.
De groente, spruitjes en warme peertjes in rode wijn en een paar gebakken aardappelen.
En het toetje.......wat ik graag wilde was uitverkocht.
Dus improviseren....

Mijn vader woont tegenover de Lidl en dat was mijn laatste poging voor een toetje.
En ook daar niets na mijn smaak.
Tot ik bij de kassa rond keek.
Mug Cake van de Lidl

Ze hadden Mug Cake, er hoeft alleen maar wat water of melk door geroerd en eventueel wat extra fruit of chocola als je dat lekker vind.  
Volgens mij kosten ze €0,69 per stuk!
Mug Cake van de Lidl

Mug Cake van de LidlZe hebben verschillende smaken, ik heb gekozen voor chocoladesmaak en appel-kaneelsmaak.

Het recept is heel simpel:

Dekseltje verwijderen.
Vier eetlepels water of melk er doorheen roeren.
En dan 80 seconde in de magnetron op 700 watt.
Drie minuten laten staan.
En klaar

Mijn magnetron gaat van 900 naar 630 watt en daar ging het bij de eerste mis.
Hij werd niet helemaal gaar maar was wel lekker volgens mijn man, hij had appel-kaneel.
Volgens mij kwam dat door het bolletje ijs en de toef slagroom maar hij was heel tevreden.
Voor mij was de chocolade smaak en om hem extra lekker te maken heb ik na het mengen met water een lepeltje Nutella in het midden gedaan.
Toen 80 seconde op 630 watt en nog 10 seconde op 900 watt, de volgende keer doe ik gewoon 90 sec. op 630 watt.
Na de drie minuten wachttijd heb ik de cakejes in een schaaltje gestort en er een bolletje ijs opgelegd en een toefje slagroom op gespoten.
We hebben ze warm opgegeten en eerlijk waar....ze zijn heerlijk!
Mug Cake van de Lidl

Dit vond ik zo lekker dat ik het met jullie wilde delen.
En het lepeltje Nutella....was heerlijk net de gesmolten kern van een goede brouwnie!

Ik neem er wat mee naar Ameland volgende week! 
Voor bij de koffie of als toetje, ideaal!


4 opmerkingen:

Mirjam zei

Heerlijk zo'n mug-cake. Ik heb ze wel eens zelf gemaakt, ook heel erg lekker.
Liefs,
Mirjam

Marijke zei

Leuk had er nog nooit van gehoord als ze het nog hebben ga ik het vast proberen!
Dank je voor de tip!
fijne dag,
groetjes van Marijke

G-STYLE zei

Halo Gea,

leuk om te lezen dat jullie gezellige kerstdagen hadden met lekker eten. Ik ken de mug cake val wel maar niet in de samenstelling zoals jij ze hebt gebruikt uiteindelijk. Klinkt heel lekker allemaal... net nu ik een paar kilootjes af wil vallen hahaha.

Zal dit jaar toch nog wel wat zondigen worden met nog een etentje en oud en nieuw in zicht ;-)
Daarna maar weer de broekriem aanhalen :-(

Ik wens je voor het nieuwe jaar alvast heel veel goeds toe !

Hartelijke groet van Gea

ps: dank je wel ook voor je trouwe reacties op mijn blog.

Josephine zei

Jammie......dit lijkt me wel heel erg lekker als ik het
zo lees, de naam was me wel bekend maar nog nooit gegeten.

Trouwens fijn om te lezen dat jullie hebben genoten, en ook
heerlijk gegeten zie ik wel.

Op naar de jaarwisseling.....

groetjes,
Josephine