zondag 14 augustus 2016

Handwerk en lekkere lemoncurd!

Wat was het koud afgelopen week, de verwarming moest zelfs aan.
Gelukkig had ik nog wat handwerk te doen.
Ledikant dekentje
Met het dekentje over mijn benen kon ik lekker warm de rand afwerken met de festonsteek.
Deze is voor het ledikantje en voor de wieg heb ik er een van roze wafelstof gemaakt!

Tussendoor heb ik nog een paar potjes jam en een potje suikervrije lemoncurd gemaakt!
Suikervrije Lemoncurd
Dat is heerlijk door de yoghurd en op scones.
Het is eenvoudig en snel klaar.

Je hebt twee citroenen, 125 gram roomboter, twee eieren en wat zoetstof nodig.
Rasp de schil van een citroen en pers de citroenen uit en zeef het sap.
Klop de eieren goed los het beste is een paar minuten flink kloppen.
Dan verwarm je 'au bain marie' de boter met de citroenrasp en een beetje zoetstof.
Blijf rustig roeren tot een mooie glade massa en roer dan het citroensap erdoor.
Warm het mengsel nog even goed door maar laat het niet koken.
Dan roer je de geklopte eieren door het mengsel en blijf dit roeren tot het de dikte van yoghurd heeft.
Proef even of het zoet genoeg is. 
Eventueel kan er nog wat zoetstof bij.
Schep de lemoncurd in een goed schoongemaakt jampotje en laat het net als jam op de kop afkoelen.
In de koelkast is het ongeveer twee weken houdbaar.

Verder ben ik veel in mijn tuinhuis geweest.
Eerst met de voorraad en daarna moest ik plek maken voor mijn nieuwe kinderpaspopjes.
Kinderpaspopjes voor de workshop
Ze zijn zo leuk!

Volgende week heb ik weer een workshop paspoppen bewerken en daar heb ik ook nog een voorbeeld voor gemaakt!
Deze vind ik zelf wel heel mooi geworden, ze komt dus in de kamer te staan!Workshop paspop met corset
Maar eerst de workshop.
Deze workshop is wat langer dan normaal, van 11 tot 17 uur.
Dus zorg ik ook voor de lunch, hopelijk hebben we mooi weer en kunnen we in de tuin eten.
Dat is natuurlijk veel leuker dan de hele dag binnen zitten
Het maken van een corset is erg leuk maar je moet wel de tijd nemen.

Er is ons voor vanmiddag mooi fietsweer beloofd dus mijn accu is opgeladen en we hebben proviand ingeslagen.
We hebben voor vandaag een mooie tocht uitgestippeld richting Twickel en Delden.
De route is wat langer dan we normaal doen maar we nemen op tijd rustpauzes.
Ga jij nog wat leuks doen?

Fijne zondag!

3 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Lemoncurd, heerlijk en nu ik het lees moet ik het maar weer eens maken. Bedankt voor de herinnering aan dit heerlijk goedje. Leuk die paspoppen, je bent goed bezig ;)
Groet El

Corrie zei

Ik heb zelfs nog nooit van lemoncurd gehoord. Maar het lijkt met lekker.
Leuk je paspoppen. Wat zal het ook leuk zijn om ze aan te kleden.
Hopelijk hebben jullie nog fijn gefietst. Hier in het westen was het erg bewolkt maar wel een fijne temperatuur.

Elizabeth zei

Ik denk niet dat je je ooit verveelt, Gea...
Je lijkt altijd vol te zitten met leuke plannetjes, die je ook uitvoert. En wij mogen mee genieten!
Lemoncurd, ik had er ook nog nooit van gehoord...
Het tuinhuisje is dus eigenlijk je hobbyruimte..., wat een goed idee! Kun je het daar ook verwarmen?
Mooi zo'n wafelstof voor een babydekentje; ik zag het pasgeleden ook bij m'n schoonzus, het is heel geschikt voor zoiets. Alleen het festonneren was toch wel lastig om dit gelijkmatig te doen vond ze ...

Groetjes, Elizabeth