dinsdag 2 augustus 2016

Wist je.......... Tandpasta.

Wist je dat je met tandpasta veel meer kunt doen dan alleen je tanden poetsen?
Het is bijvoorbeeld een fijn middel om de jeuk van een muggebult te bestrijden.
Vlekken na het verven van je haar wrijf je met een beetje tandpasta eenvoudig weg.
En ook bij jeugdpuistjes kun je het gebruiken, gewoon voor het slapen gaan een beetje tandpasta op het puistje en de volgende ochtend goed wassen dan is het puistje snel weer verdwenen.
Maar in de huishouding is het ook een fijn poetsmiddel, altijd voorhanden en niet duur!
Kijk maar wat je er zoal mee kunt doen.

Als je strijkijzer smerig is kun je hem eenvoudig schoonmaken
Schoonmaken met tandpasta
met een beetje tandpasta op een doekje, even goed poetsen en met een klame doek de zool weer schoonmaken.

De verkleurde witte zolen van je sportschoenen worden weer stralend wit na een poetsbeurd met tandpasta.

Zilver poetsen gaat ook snel en zonder krassen.
Zilverpoetsen met tandpasta
Een klein drupje op een doekje, inwrijven en met een droge doek uitpoetsen.
Voor koper en RVS werkt het ook goed.

Dof geworden glas, bijvoorbeeld een vaas of een schaaltje poets je eenvoudig weer helder.
Maar ook de koplampen van de auto of fiets, eventueel met een tandeborstel voor de ribbeltjes in het glas maar met een doekje met wat tandpasta is het glas zo weer helder.

Ruikt je bidon niet meer fris en is afwassen niet meer voldoende, doe dan een beetje tandpasta op je afwasborstel en poets de binnenkant weer schoon.

Theevlekken, koffieaanslag en kalkrandjes op je servies poets je simpel weg.

Krasjes wegpoetsen van je telefoonscherm
Heb je krasjes op je telefoon scherm?
Even poetsen en je scherm is weer als nieuw.

Water vlekken op je houten tafelblad kun je ook met tandpasta weg poetsen.

Maar de mooiste toepassing is toch wel......
Stift vlekken weg poetsen
Zelfs de tekeningen die de kinderen met stiften op de muren of meubels hebben gemaakt verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Wat zal het lekker ruiken als jullie deze week met tandpasta aan het poetsen gaan.
Hoor ik het nog als jullie klaar zijn?



11 opmerkingen:

Willy zei

Een tip die ik zeker ga onthouden. Ik gebruik blauwe tandpasta, neem aan dat jij de witte bedoelt. Of kan blauw ook?
Groetjes,

Unknown zei

Hoi Willy
Het kan met alle soorten tandpasta, als het je tanden wit maakt en polijst kan het overal op!

Anoniem zei

Dat is een tip die ik onthoud!

Lieve groet,
Gerry

Marijke zei

Wat een leuke tips!
Dank je wel!
groetjes van Marijke

Josephine zei

Heerlijk weer al die weetjes Gea, zeker goed om
te onthouden. Als ik het allemaal zo lees is het
gewoon een wonder middel te noemen.

En het kost amper iets, echt SUPER!!!

Lieve groetjes,
Josephine

Corrie zei

Die sportschoenen ga ik eens uitproberen. Zoonlief klaagt altijd
over die randen. Als het lukt, hoor je het van me.

Mirjam zei

Echt allemaal nieuwtjes voor mij. Heb ik nooit geweten, hoewel, dat van die muggenbulten wist ik eigenlijk wel...
Ik ga ze nog eens goed doorlezen en opslaan.
Dank voor al deze tips.
Liefs,
Mirjam

Elizabeth zei

Nou, de meeste toepassingen kende ik nog niet...
Dus ik ben weer heel blij met je tips!
En ik ga meteen de muggenbulten te lijf, want ik word gek van de jeuk!

Groetjes, Elizabeth

Unknown zei

Sommige tips kende ik al maar er staan ook veel nieuwe bij! Bedankt!

Corrie zei

De schoenen zijn inderdaad opgeknapt. Nu nog kijken of zoonlief het ook ziet.

Unknown zei

Heel fijn dat je het laat weten 😊Zoons zien meestal niet wat je doet😟